The Sideshow

Här fortsätter min kamp. Det känns som att jag vill bränna fettet av min själ. Jag vill inte längre vara tjock...

från mat till mode

Kategori: Allmänt

har ångest över att detta är första året jag ska göra julmat och listan är inte kort. ångest över att jag måste äta en masa mat och jag har ångest att jag ska göra all mat helt själv... fan va mycket jobb det kommer att bli...
det värsta är att det kommer att bli två i ett julbord. det blir mat i tre omgångar.
förrätter blir sillar, laxar, jansson, ost och ägg och kaviar.
varmrätter blir det jobbigare för det blir för vissa äter inte fläskött. så det blir liter mer jobb men det får gå endå. det blir julskinka och "kalkonskinka", prinskorvar kalkon och vanliga, det samma gäller köttbullarna, hemmagjord potatisgratäng, traditionel kalkon, kokosris rödbetssallad, brysselkål och såser. 
efterrätter blir julbaket. lussekatter och pepparkakor.
sen den 24e blir det gröt till frukost...
 
fattar ni nu varför jag har ångest. först laga allt och sen äta maten. älskar att laga mat till andra men hatar att behöva äta den själv... tydligen så är jag duktig på att laga mat också men det är kanske inte så konstigt med tanke på att dom flästa av mina vänner, många av mina ex och även mina föräldrar är antingen utbildade kockar, eller väldigt intreserade av mat och matlagning. älskar att laga mat åt andra och se att dom blir nöjda och att dom tycker att det är gott. mina vänner skämtar med mig och kallar mig för en feeder bara för att jag vill laga mat åt dom... hihi ja vi har sjuk humor.
 
sex dagar kvar till julafton. sjudagar kvar till  Victoria secret fashionshow... YeeY
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: